20 Feb 2009

Eurovision σαν τσιχλό-φουσκα

«Πάρτε τη νέα μας τσίχλα με γεύση καρπούζι», μας υποδέχονται τα κορίτσια της χορηγού εταιρίας στην είσοδο του «Αθηνών Αρένα». Ολοι μπαίνουν μέσα μασώντας χαμογελαστοί. Τελικά αυτός που είπε κάποτε τη φράση «η τηλεόραση είναι τσίχλα για τα μάτια», πρέπει να είχε τη Eurovision κατά νου. Μια βραδιά ουσιαστικά περιττή. Ανταγωνισμός δεν υπήρχε, το τραγούδι που κέρδισε έκανε μπαμ από την αρχή. Οπότε; Σε καιρούς που ο λαμπερός κόσμος της τηλεόρασης θαμπώνει από περικοπές, εθελούσιες και μη, κανείς δεν λέει όχι σε μια γιορτή με έξοδα που καλύπτουν οι χορηγοί.

Μέσα στην αίθουσα, η μεγαλύτερη απόλαυση είναι να παρατηρείς όσα δεν δείχνουν οι κάμερες. Tα φορέματα των αδελφών Μαγγίρα στερούνται πλάτης. Για τις ανάγκες του γρήγορου βάλε-βγάλε στις δεκάδες εναλλαγές ρούχων, κάθε φορά που αποσύρονται στα παρασκήνια, αποκαλύπτεται η γύμνια της πίσω όψης τους.

Απέναντι από τη σκηνή, μεγάλες οθόνες αναγράφουν ακαταλαβίστικα. «Στα βιρ τε μπλόζεν…Ταϊ νιχτ ταϊρούγκ». Μέθυσε κάποιος στο οτοκιού; Οχι, το ηλεκτρονικό σκονάκι βοηθά τα Μαγγιράκια αναγράφοντας τους στίχους από τα γερμανικά (και γαλλικά) τραγούδια των πρώτων χρόνων της Eurovision στα ελληνικά.

Οι φαν στον εξώστη αλαλάζουν και μια συστάδα από ενθουσιώδη «χέρια ψηλά» στο κέντρο της αίθουσας μαρτυρά το σημείο όπου είναι συγκεντρωμένα τα τραπέζια των μεσημεριανών εκπομπών. Η Μπήλιω Τσουκαλά μπλέκει τις μπούκλες της με αυτές της Μαριέτας Χρουσαλά, με την οποία κάθονται πλάτη με πλάτη, ο Δημήτρης Οικονόμου ανάβει ένα πούρο, οι ρεπόρτερ των εκπομπών ξεχωρίζουν με τζιν και πουλοβεράκια, καθώς τρέχουν ακούραστοι ανάμεσα στις black tie εμφανίσεις προς άγραν «κους κους» και η Ελένη Μενεγάκη αποδεικνύει την υπεροχή της, καθώς τοποθετείται στην πλέον προνομιούχο θέση σε σχέση με τις άλλες πρωινές εκπομπές.

Η αναδρομή διά χειρός Γιώργου Καπουτζίδη κερδίζει θετικά σχόλια από την «πλατεία», η Καλομοίρα αφήνει στόματα ανοιχτά με την πολύ «σημερινή» της εμφάνιση, ενώ ο Σάκης κλείνει τα στόματα όσων τον περίμεναν στη γωνία.

Με κλεφτά βλέμματα, για να εντοπίσουν η μία την άλλη, κάποιες κυρίες της τηλεόρασης αποφεύγουν επιμελώς να έρθουν face to face, ενώ στα πρώτα τραπέζια πίστα τα προνομιούχα πλην μη αναγνωρίσιμα στελέχη των χορηγών αδιαφορούν για το crowd της σόουμπιζ που ζουζουνίζει παραπίσω και απολαμβάνουν τη βραδιά συνοδευόμενοι από τα έφηβα παιδιά τους. Το σόου τελειώνει. Εξω από το «Αθηνών Αρένα» ξεσπά ο πόλεμος της δήλωσης και ο Ηλίας Ψινάκης αποφεύγει το «τούνελ» των προτεταμένων μικροφώνων, αλά μπρατσέτα με την Αγγελική Νικολούλη. Οι μασημένες τσίχλες καταλήγουν στο πεζοδρόμιο της Πειραιώς.

Αγγιξε το 51% η θεαματικότητα

Με μέσο όρο 32,7%, η θεαματικότητα της βραδιάς αποδείχθηκε λιγότερο θεαματική από τις προβλέψεις. Κατά μέσο όρο 1.356.000 τηλεθεατές παρακολούθησαν τον τελικό, ενώ ο στίχος «fly to the top» από το νικητήριο τραγούδι επαληθεύθηκε την ώρα της ανακοίνωσης του αποτελέσματος, οπότε το ποσοστό άγγιξε το 51,2%. Με αρκετές δόσεις λάμψης αλλά χωρίς σασπένς το φετινό σόου απέχει αρκετές μονάδες από τον περσινό, που συγκέντρωσε μέσο όρο 45,9%. Εντυπωσιακό ωστόσο είναι το στοιχείο που δημοσιοποίησε η EBU. Μέσα από το επίσημα site της ευρωπαϊκής διοργάνωσης, 15.000 Ευρωπαίοι παρακολούθησαν τη διαδικτυακή αναμετάδοση του ελληνικού τελικού, γεγονός που δεν έχει επαναληφθεί.



Ελεύθερος Τύπος

No comments:

Post a Comment